در آمریکا پس از ۶ سال هزینه برای فرهنگسازی در زمینه فوتبال، حذف تیم ملی این کشور در جام جهانی همه رشتهها را پنبه کرده است.
حامیان مالی غولپیکر آمریکا که فوتبال را جدا شده از اجتماع میبینند در فاصله یک روز از شکست آمریکا مقابل غنا، تبلیغات خود را به سمت راگبی، بسکتبال و تنیس سوق دادهاند و به خوبی بر این نکته اشراف دارند که مردم دیگر با فوتبال آشتی نخواهند کرد.
بودجه وعده داده شده فیفا به شرط حضور هر تیم در جمع ۸ تیم برتر جهان اکنون به خزانه فدراسیون فوتبال آمریکا واریز نشده و آدیداس که قرار بود در بازسازی و ترمیم ۵ آکادمی فوتبال در آمریکا هزینه کند از این امر شانه خالی کرده است.
معادل بیش از ۶ میلیون دلار محصول ورزشی با آرم جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی روی دست فروشندگان آمریکایی مانده و مردم دلیلی برای خرید این محصولات نمیبینند.
شبکههای تلویزیونی داخلی آمریکا که به بهای گزافی امتیاز پخش با تاخیر بازیها را حریداری کردهاند هیچ مشتری برای تبلیغات بین دو نیمه خود ندارند و در ساعات پخش بازیها، مردم آمریکا ترجیح میدهند استراحت کنند تا اینکه بازیها را زیر ذره بین خود بگیرند.
پروژه نزدیک شدن اوباما به مردم در سایه وحدت ملی که به بهانه موفقیت تیم ملی فوتبال ممکن بود به دست بیاید نیز به شدت متوقف شده است.